Egy egykori rendszergazda játszadozása a pythonnal

Pythonkodó

Pythonkodó

wifi analizáló izé linuxra :)

2015. június 09. - pythonozok

Régen volt egy jópofa, ingyenes program windows-ra: InSSIDer. Sajnos a 3-as verziót már lebutították, a 4-est meg fizetőssé tették. Keresgélni kezdtem, de sokáig nem találtam olyan megoldást, ami nekem is megfelelt volna. Aztán egy szép napon ráakadtam a linuxos horst-ra. (horst, mint Derrick alias Horst Tappert :) )

Ahhoz képest, hogy milyen kicsi, elég sokat tud, csak picit fapados. Különösen az indítása. Az én gépemen úgy működik, hogy...
- pendrive-ról indítok egy ubuntut, amire telepítettem a programot- a network managerben lekapcsolom a wifit, majd

rfkill list
# amelyik eszközt szoftveresen tiltottnak mutat (nálam 1 és 3, a 2. a BlueTooth, arra nincs szükség)rfkill enable <sorszám>

iwconfig wlan0 mode monitor
ifconfig wlan0 up

Ha ez megvan, akkor indulhat a horst. Valahol láttam egy leírást, hogy aktív wifi kapcsolat mellett is kivitelezhető. Ehhez kell egy alias a wlan0-ra, de most lusta vagyok utánajárni.

A bejegyzés trackback címe:

https://pythonkodo.blog.hu/api/trackback/id/tr507528152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása